1. Drogi, chodniki, ścieżki rowerowe, place, parkingi, komunikacja zbiorowa.

Cie­szyń­skie dro­gi i chod­ni­ki to wstyd ! (poza nie­licz­ny­mi wyjąt­ka­mi).
Przy­czy­ny ? Fatal­na jakość wyko­naw­stwa, brak odpo­wied­nie­go nad­zo­ru z ramie­nia zama­wia­ją­ce­go, a cza­sa­mi (nie­do­strze­żo­ne?) błę­dy w doku­men­ta­cji pro­jek­to­wej.
DLATEGO :
- Zacznie­my od inwen­ta­ry­za­cji wszyst­kich kałuż w mie­ście!
Każ­da dro­ga, plac, par­king, chod­nik, ścież­ka rowe­ro­wa powin­na być odbie­ra­na od wyko­naw­cy w desz­czu i zaraz po desz­czu. Moż­na spraw­dzić czy stu­dzien­ki odbie­ra­ją wodę i gdzie two­rzą się kału­że. Wyeli­mi­nu­je­my w ten spo­sób fuszer­ki i zaosz­czę­dzi­my w naszym budże­cie ogrom­ne pie­nią­dze.
- Pro­po­nu­je­my wyty­czyć i utwo­rzyć „cie­szyń­skie Gre­en Velo” — obwod­ni­ce rowe­ro­we dla frag­men­tów mia­sta, gdzie nie da się wydzie­lić bez­piecz­ne­go pasa rowe­ro­we­go wzdłuż ist­nie­ją­cej dro­gi. Dro­gi pie­szo-rowe­ro­we budu­je się szyb­ciej i taniej.
- Chce­my stop­nio­wo wypro­wa­dzać ruch koło­wy ze ści­słe­go cen­trum Cie­szy­na, oczy­wi­ście zapew­nia­jąc miej­sca par­kin­go­we dla miesz­kań­ców (wie­my jak). Nato­miast dojaz­do­wy ruch samo­cho­do­wy zatrzy­mać na obrze­żach cen­trum z trzech kie­run­ków : od uli­cy Kato­wic­kiej i Sta­wo­wej np. na tere­nie ist­nie­ją­ce­go tar­go­wi­ska (w ramch więk­szej inwe­sty­cji), od uli­cy Frysz­tac­kiej i Zam­ko­wej np. na tere­nie ist­nie­ją­ce­go par­kin­gu pod Zamkniem (inwe­sty­cja typu PPP) oraz od uli­cy 3 Maja i Mostu Wol­no­ści (wjaz­do­we­go do Pol­ski) np. po dru­giej stro­nie amfi­te­atru, na ist­nie­ją­cym pla­cu. W/w inwe­sty­cje wyma­ga­ją oczy­wi­ście ure­gu­lo­wa­nia sta­nu praw­ne­go nie­ru­cho­mo­ści lub poro­zu­mie­nia z wła­ści­cie­la­mi nie­ru­cho­mo­ści, ale od zało­żeń trze­ba zacząć.
- Pro­po­nu­je­my dal­szy roz­wój eko­lo­gicz­nej komu­ni­ka­cji miej­skiej w opar­ciu o auto­bu­sy elek­trycz­ne, zwięk­sze­nie licz­by trasroz­kład jaz­dy dosto­so­wa­ny do rze­czy­wi­stych potrzeb miesz­kań­ców (kar­ta miesz­kań­ca „EKO” w punk­cie 7.)
- Posta­ra­my się wycią­gnąć tram­waj cie­szyń­ski spod Mostu Przy­jaź­ni, posta­wić na kołach i pod­wo­ziu z napę­dem elek­trycz­nym i wypu­ścić na tra­sę : Wyż­sza Bra­ma — Rynek — Most Przy­jaź­ni (Zamek) — dwo­rzec kole­jo­wy w Cze­skim Cie­szy­nie — Most Wol­no­ści — ul. 3 Maja — ul. Stal­ma­cha — Kościół Jezu­so­wy — Wyż­sza Bra­ma.

Scroll to Top